• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Психологічна служба

Дозволь собі бути щасливим

Психологічний тренінг

Підготувала

Буднік І.В.

Мета: розкрити глибину розуміння поняття «щастя» кожного з учасників; допомогти вчителям глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Завдання:

-розвивати в учителів уміння короткої самопрезентації;

-сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини;

-формувати вміння працювати в команді;

-розвивати рефлексивні навички.

Обладнання: мультимедійна установка, ноутбук, презентація , плакат «Острів щастя», «Скарбниця щастя», плакат з висловами про щастя, ватмани для вправ, стікери, маркери.

Час проведення: 1,5 години.

Хід заняття

1. Вправа «Знайомство-самопрезентація «Квіточка»

Мета: познайомити учасників , створити умови для ефективної роботи.

Учасники на різнокольорових квіточках пишуть своє ім’я.

1. Три речі, якими ви найбільше дорожите

2. Вступне слово психолога.

Мета: ознайомити учасників з темою та метою тренінга.

Психолог. Тема нашої зустрічі — «Дозволь собі бути щасливим». Я хочу провести з вами невеличке соціологічне опитування. Підніміть руку ті, хто хоче бути щасливим. Що ж, ми всі хочемо бути щасливими. А що таке—щастя? Які його складові? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Тоді друге запитання: « Як часто ми дозволяємо собі бути щасливими?» Замислились? Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути. І нехай увесь світ зачекає!..

Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому занятті.

Тема нашої сьогоднішньої зустрічі — «Дозволь собі бути щасливим».

Девізом нашого тренінгу будуть слова:

Щасливий той, хто вважає себе щасливим.

Г.Філдінг

- То, що ж таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті ставив собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя — це щось своє. Щось таке, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко й боляче.

3. Вправа «Скарбничка правил роботи»

Мета: визначити правила для продуктивної роботи під час заняття, створитисприятливий психологічний клімат для активної роботи.

Психолог просить кожного з учасників зайняти зручне місце за круглим столом та озвучує записані на ватмані паперу правила, за якими їм було б комфортно працювати на цьому занятті.

Правило піднятої руки.

«Тут і зараз».

Відвертість.

Висловлювати власну думку.

Конфіденційність.

Доброзичливість.

Активність

4. Вправа «Очікування»

Мета: виявити сподівання учасників від роботи в групі й одержати зворотній зв'язок.

Учасники пишуть на стікерах круглої форми свої очікування від заняття та прикріплюють їх внизу на карті із зображенням острова щастя .

5. Мозковий штурм «Щастя—це…»

Мета: розкрити глибину поняття щастя кожного з учасників та в процесі обговорення сприяти розвитку унікального вміння володіти ним.

Психолог.

Щастя—це мить, єдина мить,

Махне крилом—і пролетить…

Але в цю мить, коротку мить,

Було і сонце і блакить.

Я, поки серцем не зачах,

Вкарбую їх в своїх очах.

Бо щастя мить—це для життя,

А вічність—це для забуття.

Психолог дає завдання кожному з учасників дописати вислів на ватмані «Щастя— це…», заслуховуючи думку кожного.

Обговорення: -- Чому для нас щастя—це…? -- Від чого залежить щастя? -- Якою має бути щаслива людина?

6. Інформаційне повідомлення «Що таке щастя»

На запитання, що таке щастя, пробували відповідати історики, письменники і філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок.

Прагнення до щастя—це прагнення прагнень писав Л.Фейєрбах.

Існують формули щастя.

1 формула—найщасливіша та людина, яка потрібна всім.

2 формула—щастя у праці.

3 формула—щастя коли маєш багато грошей.

4 формула—щастя в коханні.

5 формула—щастя—у подоланні себе, у самовдосконаленні.

6 формула—щастя в дітях.

7 формула—якщо хочеш бути щасливим—будь ним.

Щастя—це відчуття цілковитого задоволення життям, глибокого вдоволення і безмежної радості, яких зазнає хто-небудь.

7. Вправа «Фортеця»

Мета: показати сутьсамоаналізу та самопрезентації.

Тренер. Заздалегідь підготовлені аркуші ділимо на 6 частин-віконець. Це й буде основа вашої фортеці, а власне те, на чому базується ваше життя. Впишіть у віконця складові вашого розуміння щастя.

Складіть перелік усього того, за що ви можете бути вдячні Богові в цю мить. Простежте, аби до вашого переліку було включено все, що варте подяки: сонячний день, ваше здоров’я, здоров’я членів родини, несподівана радість, цікавий епізод з життя, житло, їжа, краса, любов, мир. Не впадайте в сумніви, скепсис, іронію. Ви фіксуєте факт, що у вашому житті чимало досить позитивних моментів.

Зафіксуйте в собі стан волі, внутрішньої незалежності від тривог, сумнівів у собі, страхів, сліпого підкорення, звички до товариства, змагальної боротьби, упадання перед авторитетами і заздрості до інших людей. Усвідомте, що щастя — це те, що є, а не гонитва за майбутніми досягненнями.

8.Релаксаційна вправа «Визначення рівня щастя»

Тренер. Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, котра охоплена добротою, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.

Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте у спогадах той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пережити цей стан щастя. А в чому він виражається особисто для вас? У відсутності тривог, сумнівів? У відчутті удачі, подоланні всіх перешкод? В усвідомленні власної унікальності, неповторності, впевненості у собі? У впевненості в любові й дружбі близьких?

Спробуйте визначити свій рівень щастя сьогодні. Що вам заважає насолодитися щастям на всі 100 %? Ви тривожитеся про майбутнє? Вас тривожить щось у минулому? Ви порівнюєте себе з кимось? Ви відчуваєте, що вас хтось несправедливо скривдив? Ви хочете помститися комусь? Ви відчуваєте, що все марно й безнадійно?

Обговорення вправи. Обмін почуттями та враженнями.

9.Ти щасливий тому, що...

1. Сьогодні вранці прокинувся здоровим, отже, ти щасливіший за 1 млн людей на цій планеті, які не доживуть до наступного тижня.

2. Ти ніколи не переживав ув’язнення, агонію катування або голод — ти щасливіший, ніж 500 млн осіб у цьому світі.

3. Ти можеш піти до церкви без страху й загрози бути ув’язнення або смерті, отже, ти щасливіший, ніж 300 млн осіб у світі.

4. У твоєму холодильнику є їжа, ти одягнений, маєш дах над головою і постіль — ти багатший за 75 % людей, які цього позбавлені.

5. Якщо ти читаєш це, то ти не належиш до тих 2 млрд, які не вміють читати.

6. Ти можеш щодня бачити, чути й обіймати своїх рідних, а хтось такої можливості не має.

Якщо подивитися на світ і на свої проблеми з такої точки зору, стає зрозумілим, що ми — щасливі люди, просто не завжди вміємо помічати й цінувати щастя, яке в нас є

10. Вправа «Скарбниця щастя» (зворотна рефлексія)

Мета: з’ясувати, наскільки справдилися сподівання учасників, з яким настроєм вони закінчують заняття.

Учасників просять підійти до намальованої «Острів щастя» і озвучити, чи збулися їхні очікування. Якщо так, то слід переклеїти стікер на «Скарбницяю щастя».

· Підбиття підсумків

Мета: усвідомлення учасниками набутого на занятті досвіду.

Тренер. Наше заняття завершується. Сьогодні ми шукали відповіді на запитання про щастя, способи здобути його.

— Що корисного ви дізналися?

— Які завдання було складно виконувати?

— Що б ви хотіли побажати одне одному?

Сьогоднішню нашу зустріч мені хотілося б завершити словами славетного поета, легендарного витязя української літератури Василя Симоненка:

Як мені даровано багато,

Скільки в мене щастя, чорт візьми!

На землі сміятись і страждати,

Жити і любить поміж людьми!

Кiлькiсть переглядiв: 107

Коментарi